Info Seni dan Budaya

M Nasir Rakam Tahniah Lahirkan Bandaraya Islam


KOTA BHARU, 2 Okt (Hrkh) – Penggubah, penyanyi dan pelakon terkenal tanah air, M Nasir merakamkan ucapan tahniah kepada kerajaan negeri kerana mengilhamkan kewujudan sebuah bandar raya Islam di negara ini. Secara spotan semasa membuat persembahan sempena pengisytiharan Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam di Stadium Sultan Mohammad Ke IV malam tadi beliau berkata, “patik merakam tahniah kepada mereka yang dapat ilham melahirkan bandar raya Islam,”.

Beliau berkata, ia memberi kelebihan kepada Islam itu sendiri dan dunia seluruhnya. M Nasir mengungkap kata-kata itu selepas selesai menyanyikan lagu ‘Kepadamu Kekasih’ yang mendapat tempukan gemuruh daripada penonton.
Komposer tersebut tampil selepas Mawi menyanyikan lagu Seroja dan Gadis Melayu. Pengacara majlis, Pengarah Perhubungan Awam MPKB-BRI, Azman Mohd Daham sebelum itu berkata, M Nasir adalah sifu kepada Mawi.
Mawi, M Nasir dan kumpulan nasyid Rabbani juga berduet lagu Ghazal Untuk Rubiah. Manakala Mawi pula mengajak peminat dengan ungkapan ‘world.. world juga, puasa jangan lupa’.
“Patik juga kagum dengan kumpulan nasyid Rabbani dan mengambil kesempatan ini merakamkan ucapan terima kasih kepada seluruh peminat di Kelantan kerana mengundi saya semasa menyertai pertandingan akhir Akademi Fantasia,” kata Mawi.
Deklamasi sajak yang berjudul ‘Kota Kesejahteraan Kita’ oleh Abdul Hadi Yusof diiringi dengan ‘drama tari’ penari lelaki juga turut memukau penonton. Sajak panjang itu dinukilkan mantan Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka, Dato’ A Aziz Deraman.
Persembahan dikir barat yang diketuai Halim Yazid dengan lagu ‘Anak Tupai’ tidak kurang hebatnya. Di akhir program pengerusi mengisytiharkan Menteri Besar memberi kelepasan cuti hari ini (Ahad) kepada sekolah-sekolah agama di bawah Yayasan Islam Kelantan. - MJ (www.harakahdaily.net)

1 Comments:

At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Learn more about blogs by looking at one up-close-and-personal
By examining the Web Design/HTML blog you can learn more about the characteristics that all blogs share.
Hi, I was just blog surfing and found you! If you are interested, go see my poker related site. It isnt anything special but you may still find something of interest.

 

Post a Comment

<< Home